Andere Lösungen

Bioforge (e)+(dt) ???

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Am 27.04.95 meinte Thomas Rode folgendes zum Thema "Bioforge-L”sung : HIER
ISSE":


  Gut geschriebene Loesung, allerdings kann ein Komplettloesung nie komplett
  genug sein. Daher ein paar Anmerkungen:

TR> One of them will be have a damage report written on it, repair everything
TR> you can.

    Weiss jemand, was das bewirkt? Hab' ich nie gemacht, ich hatte den
    Eindruck, der Knopf sei nur "aufgemalt"...

TR> Read through Cayman's (blue guy) logbook. In it you will find an access
TR> code which must be entered through one of the terminals on the floor.

    Stimmt nicht, der Code steht in Danes Logbuch!

TR> Position yourself a little behind the hatch, so when the Raptor wakes up
TR> and you are fighting him again, he is standing on the hatch.

    Das muss gar nicht so genau gemacht werden... es genuegt den Raptor im
    Bild mit der Luke zu bekaempfen...er tappt dann immer mitten auf dieselbe
    und kippt genau darauf um...

TR> Time to make a little sidetrip. Now that you have the gun, take the
TR> elevator to level 4. The only thing to do here right now is secure the
TR> area for later. Once you exit the lift, destroy the robot, then re-enter
TR> the elevator. 

    Kann auch spaeter passieren...allerdings hier ein bisschen knapp
    beschrieben fuer eine Komplettloesung...
    Easy Combat: step aside and shoot at the robot (repeat this 4 times).
    Hard Combat: Do like in easy combat first, than start running around
    the robot and shoot him from behind.

TR> NOTE: This room may have a funky 9-square lock on it. (It might be this
TR> room, but I can't remember.) The goal is to have all the blocks lit up
TR> _except_ for the center one. This may not be the lock to this particular
TR> door, but at some point, you'll encounter this lock.

    Das ist wohl mehr Zufall. Der Code steht auch im Logbuch der Wache in
    diesem Raum.

TR> From there, walk over to the far side, and down two short flights of
TR> stairs (one from the dais, one to another level down)
TR> Examine the panels, (VERY important! One of these panels has a 3-digit
TR> code you will need to shut down the reactor... and since it changes from
TR> game to game, well, just find it)

    Nay. Der Code ist oben, auf einem der Monitore neben der Anzugmaschine.

TR> Beat the marine that's there. There is a battery in the front of the ship
TR> that you can switch off with. It is _very_ important to have at LEAST one
TR> useable battery here for later in the game.

    Am besten die eingebaute Batterie drin lassen, dann hat man das Problem
    nicht...sie hat zwar (geschaetzt) 120% Ladung, aber eigentlich braucht
    man so viel Energie gar nicht, wenn man die Heilgeraete benutzt.

TR> Walk around to the back of the ship, and pick up the alien artifact.

    Und das Walkie-Talkie der Wache (zwar fuer die Loesung unwichtig, aber
    Dr. Escher ruft immer so schoen...;))

TR> Once you beat him, enter the reactor room, and take a couple pot shots
TR> from afar at the alien across the bridge.

    Gute Idee! Hab' ich beim zweiten Mal auch so gemacht (ob das auch etwas
    dazu beitraegt, wie stark das Alien angeschlagen ist, wenn man es spaeter
    wiedertrifft?)

TR> VERY quickly, re-access the bridge, and run across it. To either side of
TR> the main console are two levers, push them both, and then access the main
TR> console. Enter the reactor shutdown code, then hit shutdown.

    Besser den einen Hebel schon runterziehen, wenn das Alien noch da ist.
    Den zweiten dann, wenn man zum zweitenmal ueber die Bruecke gelaufen ist!

TR> Eventually a marine will come out from the front of the ship (may need to
TR> step in a certain place to trigger him.)

    Er kommt, wenn man das Bild verlassen will, in dem das massive Gitter
    am besten zu sehen ist.

TR> Beat him

    IMHO der haerteste Combat im Spiel!
    Achtung: In einem eigenen Bild in der Naehe des Ausgangs liegt noch ein
    Heilgeraet! Unbedingt mitnehmen!

TR> Pull a George Foreman on him

    Or better an Axel Schultz...;>>>

TR> Once you've finished this, Gen will appear, get up on his soapbox, babble
TR> for an eternity, and give you a battery.
TR> IMMEDIATELY switch out your other battery so you can take this one with
TR> you. You _will_ need this one.

    Mmmh...dann hat man aber eine Batterie in der rechten Hand, die man ja
    nicht in Inventory packen kann... und wo tut man dann die Knarre hin?
    Ist immerhin im Kampf recht nuetzlich!

TR> ***It is VITALLY important that you do NOT drain more than 1/4th of the
TR> charge from this battery, as the game becomes unwinnable if you DO drain
TR> it. 

    Wieviel drin sein muss, stand irgendwo auf den Monitoren zum Icarus (ich
    glaub', es waren 321 oder 341%)

TR> The last marine you beat will have a log book.

    Der dritte hat's.

TR> My game it was in twin horizontal pattern, but this may change from
TR> game to game.

    Sieht nicht so aus...(bei mir war's auch zweimal so)

Und Tschuess
  Uwe [aka mue]

... _Hast Du nichts besser zu bieten, Mastaba? Her damit!_
--- CrossPoint v3.02 R
 * Origin: Mr.Crusher, Kurs auf Betazed - Warp 9! (2:2453/403.12)