Ich war heute auf einem Tunier in einem Laden da hatte jeder Wave-Motion Cannon außer ich ärgerlich ich hab gegen einen gespielt der nix gesagt hat ich hab ihn gefragt ob er auch diese Karte hat, ich bekam keine Antwort was sah ich dann, im Duell er hat die Karte 3x im DECK. Ich war in drei Runden Futsch.
PS: WAVE-MOTION CANNON ist die Stärkste Zauberkarte in Deutschland. Die einen die Life Points auf Null bringt.
PS: WAVE-MOTION CANNON ist die Stärkste Zauberkarte in Deutschland. Die einen die Life Points auf Null bringt.
gibt X bessere^^"
du kannst die locker mit dust, mst oder sonst wie killen
da gibbet genug möglichkeiten die wegzubekommen -.-
du kannst die locker mit dust, mst oder sonst wie killen
da gibbet genug möglichkeiten die wegzubekommen -.-
nuja, die schlechteste isse nicht, aber wie Cardmaster sagt, es gibt bessere
P.S. ich hab se 1x im deck, is ganz lustig, aber nur gegen totale noobs spielentscheidend (soll jetz net gegen dich gerichtet sein^^)
P.S. ich hab se 1x im deck, is ganz lustig, aber nur gegen totale noobs spielentscheidend (soll jetz net gegen dich gerichtet sein^^)
Ihr habt Recht aber wenn man sie ausspielen will dann muss man folgendes draußen haben: Magische Störung, Fallenstörung, 7 Werkzeuge Des Banditen und Magischer Abluss erst dann würde ich ich sie auch spielen wenn ich die Zauberkarte beschützen kann muss ja nicht alle FallenKarten draußen haben reicht ja wenn du 2x Sieben Werkzeuge Des Banditen Draußen hast oder dann ist die Karte nützlich aber so finde ich ist sie STARK reicht ja wenn du dein Gegner mit der Karte 3000-4000 LP abziehst holst du dan mit Magier des Glaubens wieder und ziehst den wieder 3000-4000LP ab
Ja, aber das sind dann wieder diese "hätte-wäre-wenn" decks die nich laufen^^
eine im main hab ich auch, im burner logischerweise 3...
eine im main hab ich auch, im burner logischerweise 3...
Man muss sie aber in der Main Phase zerstören, des halb spiele ich sie nicht(habs nehmlich)
aua...böses deutsch....
ersten nämlich schreibt man mit Ä und dann gibbet noch das lustige Sprichwort " Wer nämlich mit H schreibt ist dämlich..."
nunja dann spielst dann wahrscheinlich dann auch kein emergency provisions aber einmal im main lässt die sich einbauen
ersten nämlich schreibt man mit Ä und dann gibbet noch das lustige Sprichwort " Wer nämlich mit H schreibt ist dämlich..."
nunja dann spielst dann wahrscheinlich dann auch kein emergency provisions aber einmal im main lässt die sich einbauen
gibt viel bessere zerstör seine wave ned und vertig dann hat er tote karten aufm feld
wenn du da nochma hingest dan weißt ja was du tun musst IMMER NEN MST BEREIT HABEN FALLS DER GEGNER NE HAVY STORM DA HAT NEN BREAKER usw
wenn du da nochma hingest dan weißt ja was du tun musst IMMER NEN MST BEREIT HABEN FALLS DER GEGNER NE HAVY STORM DA HAT NEN BREAKER usw
Die mächtigsten Zauberkarten sind "Serial Spell" und "Double Spell", weil sie eine Menge Zauberkarten imitieren können!
Serial Spell, wmc und dobble spell sind alle gute zuaberkarten, von all den würde ich aber am liebsten Serial Spell ins deck nehemen. mit pot of greed mal eben 4 karten ziehn
ne wave-motion cannon mit barrel behind the door kontern?
das geht nich und frag nich nach, es geht nich, weil man barrel auf keine continious(längergehende) zauberkarte ketten kann
es geht nicht!(haben davon schon X-Threads)
das geht nich und frag nich nach, es geht nich, weil man barrel auf keine continious(längergehende) zauberkarte ketten kann
es geht nicht!(haben davon schon X-Threads)
Barrel geht nicht nur nicht auf permanente zauberkarten sondern generell nicht auf permanente effekte, sei es zauber falle oder monster
Ich bedanke mich bei euch Trotzdem finde ich WMC (Wave-Motion Cannon) voll cool. die Karte ist gut auf einem Tunier.
und ob barrel behind the door geht.den du kannst dir ja den effekt aussuchen wann du Wave-Motion Cannon auf den friedhof schicken willst um deinen gegner lebenspunke abzuziehen.
das passiert ja nicht automatisch.
das passiert ja nicht automatisch.
nicht ganz du kannst es nicht machen wann du willst du musst es in deiner main phase opfern.
aber es ist denoch deine wahl wann du sie in deiner main phase aktiviest.
Von: genma12 10.03.05 - 12:25
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und ob barrel behind the door geht.den du kannst dir ja den effekt aussuchen wann du Wave-Motion Cannon auf den friedhof schicken willst um deinen gegner lebenspunke abzuziehen.
das passiert ja nicht automatisch.
wie oft denn noch?
es geht nicht, die karte hat einen ewigen effeckt, darauf kann man barrel behind the door nich chainen, kannste in sonst wievielen threads nachlesen und wenn du denkst es geht, ist es falsch, es is genau das gleiche wie mit jinzo und divine wrath oder so -.-
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und ob barrel behind the door geht.den du kannst dir ja den effekt aussuchen wann du Wave-Motion Cannon auf den friedhof schicken willst um deinen gegner lebenspunke abzuziehen.
das passiert ja nicht automatisch.
wie oft denn noch?
es geht nicht, die karte hat einen ewigen effeckt, darauf kann man barrel behind the door nich chainen, kannste in sonst wievielen threads nachlesen und wenn du denkst es geht, ist es falsch, es is genau das gleiche wie mit jinzo und divine wrath oder so -.-
das ist kein ewiger effekt.der gegner verliert ja nicht 1000 lebenspunkte in jeder main phase .er verliert ja erst die lebenspunkte wenn man selber entscheitet die karte auf den friedhof zuschicken.und das dann mal 1000 für jede Standby phase die seitem vergangen ist seit die karte auf dem feld liegt.
man endscheidet wann die karte den effekt aktiviert werden soll.
man endscheidet wann die karte den effekt aktiviert werden soll.
Man darf Barrel trotzdem nicht dagegen spielen, weil die Karte einen dauerhaften Effekt hat!
So, das ist das gesammte Regelwerk, was es bei UpperDeck zur Barrel zu finden gab:
BARREL BEHIND THE DOOR
"Barrel Behind the Door" can only be activated against an effect that inflicts damage to YOUR Life Points.
"Barrel Behind the Door" can only be activated against DAMAGE. It cannot be activated against costs like "Imperial Order" or "Wall of Revealing Light". It cannot be activated against effects that cause you to lose Life Points like "The Immortal of Thunder". It cannot be activated against effects that switch damage, like another "Barrel Behind the Door", because they do not inflict damage, they simply transfer it.
You cannot activate "Barrel Behind the Door" against a Continuous Spell or Trap Card, an Equip Spell Card, or a Field Spell Card. So you cannot activate it against "Magical Thorn", "Dark Snake Syndrome", "Wave-Motion Cannon", or "Black Pendant".
You cannot activate "Barrel Behind the Door" against a Continuous Effect Monster like "Gravekeeper’s Vassal" or "Fire Princess" (even if an effect like "Gift of the Mystical Elf" is activated while "Fire Princess" is on the field).
You can activate "Barrel Behind the Door" against Normal and Quick-Play Spell and Trap Cards, such as "Tremendous Fire" or "Attack and Receive".
You can activate "Barrel Behind the Door" against Trigger Effects like "Lava Golem", "Giant Germ", "Relinquished" (when it inflicts effect damage, since "Barrel Behind the Door" can be activated during the Damage Step because it is a Counter-Trap Card), "Minar" (when discarded), "Parasite Paracide" (when it inflicts effect damage), "Bowganian", "Mushroom Man #2", "Reflect Bounder" (when it is attacked), "Shinato, King of a Higher Plane" (when it attacks and destroys a Defense Position monster and sends it to the Graveyard), "Granadora" (when destroyed and sent to the Graveyard), "Balloon Lizard" (when destroyed), "KA-2 Des Scissors", "Needle Burrower", "Atomic Firefly", "Elephant Statue of Disaster", and "Ameba".
You can activate "Barrel Behind the Door" against Ignition Effects like "Cannon Soldier", "Catapult Turtle", "The Agent of Judgment - Saturn", and "Chaos Emperor Dragon - Envoy of the End".
You can activate "Barrel Behind the Door" against Flip Effects like "Princess of Tsurugi", "Fire Sorcerer", "Needle Ball", "Des Koala", and "Lady Assailant of Flames".
You can activate "Barrel Behind the Door" against "Jigen Bakudan". You don’t activate "Barrel Behind the Door" when the Flip Effect activates, you activate "Barrel Behind the Door" when "Jigen Bakudan" activates its effect during the next Standby Phase to inflict damage.
"Barrel Behind the Door" cannot be activated against cards that do not inflict damage when the card resolves, such as "Graverobber", which inflicts damage later.
You can activate "Barrel Behind the Door" against "Ring of Destruction", and then your opponent will take all of the damage (the damage inflicted to him and the damage that would have been inflicted to you). The same is true for "Tremendous Fire".
You can activate "Barrel Behind the Door" against "Magic Cylinder". The attack will be negated and the damage transferred to the opponent.
You cannot activate "Barrel Behind the Door" against effects if you don’t know for certain that they will inflict damage when the effect is activated. So you cannot activate it against "Dice Jar", "Judgment of Anubis", "Time Wizard" or "Ante". Your cannot activate "Barrel Behind the Door" against "Ceasefire" if all monsters on the field are face-down, or if all monsters on the field are face-up Normal Monsters, but you can activate it against "Ceasefire" if there is at least 1 face-up Effect Monster on the field.
You can activate "Barrel Behind the Door" during the Damage Step against appropriate effects, such as "Princess of Tsurugi", because it is a Counter-Trap.
Remember that the effects that Counter-Traps are chained to must immediately precede them in the chain. So if you activate "Ring of Destruction", and intend to chain "Barrel Behind the Door" to it, if your opponent chains something in-between (even an unrelated effect like "Jar of Greed"), then you cannot chain "Barrel Behind the Door" because "Ring of Destruction" is no longer the preceding step in the chain.
If one player’s "Giant Germ" attacks another "Giant Germ" so that both effects activating during the Damage Step, they form a chain. If both players control "Barrel Behind the Door, only 1 player can chain theirs. The turn player will be able to chain "Barrel Behind the Door" to the opponent’s "Giant Germ" because it is Step 2 of the chain.
If "Bad Reaction to Simochi" is active, you can activate "Barrel Behind the Door" against effects that would normally cause a Life Point increase, because they inflict damage instead.
If you re-direct damage to your opponent using "Barrel Behind the Door", and you have "Dark Room of Nightmare" on the field, then "Dark Room of Nightmare" inflicts 300 more damage.
For effects like "Princess of Tsurugi" "Thunder Crash", and "Restructer Revolution", where damage is added up, "Barrel Behind the Door" re-directs the entire sum of damage.
BARREL BEHIND THE DOOR
"Barrel Behind the Door" can only be activated against an effect that inflicts damage to YOUR Life Points.
"Barrel Behind the Door" can only be activated against DAMAGE. It cannot be activated against costs like "Imperial Order" or "Wall of Revealing Light". It cannot be activated against effects that cause you to lose Life Points like "The Immortal of Thunder". It cannot be activated against effects that switch damage, like another "Barrel Behind the Door", because they do not inflict damage, they simply transfer it.
You cannot activate "Barrel Behind the Door" against a Continuous Spell or Trap Card, an Equip Spell Card, or a Field Spell Card. So you cannot activate it against "Magical Thorn", "Dark Snake Syndrome", "Wave-Motion Cannon", or "Black Pendant".
You cannot activate "Barrel Behind the Door" against a Continuous Effect Monster like "Gravekeeper’s Vassal" or "Fire Princess" (even if an effect like "Gift of the Mystical Elf" is activated while "Fire Princess" is on the field).
You can activate "Barrel Behind the Door" against Normal and Quick-Play Spell and Trap Cards, such as "Tremendous Fire" or "Attack and Receive".
You can activate "Barrel Behind the Door" against Trigger Effects like "Lava Golem", "Giant Germ", "Relinquished" (when it inflicts effect damage, since "Barrel Behind the Door" can be activated during the Damage Step because it is a Counter-Trap Card), "Minar" (when discarded), "Parasite Paracide" (when it inflicts effect damage), "Bowganian", "Mushroom Man #2", "Reflect Bounder" (when it is attacked), "Shinato, King of a Higher Plane" (when it attacks and destroys a Defense Position monster and sends it to the Graveyard), "Granadora" (when destroyed and sent to the Graveyard), "Balloon Lizard" (when destroyed), "KA-2 Des Scissors", "Needle Burrower", "Atomic Firefly", "Elephant Statue of Disaster", and "Ameba".
You can activate "Barrel Behind the Door" against Ignition Effects like "Cannon Soldier", "Catapult Turtle", "The Agent of Judgment - Saturn", and "Chaos Emperor Dragon - Envoy of the End".
You can activate "Barrel Behind the Door" against Flip Effects like "Princess of Tsurugi", "Fire Sorcerer", "Needle Ball", "Des Koala", and "Lady Assailant of Flames".
You can activate "Barrel Behind the Door" against "Jigen Bakudan". You don’t activate "Barrel Behind the Door" when the Flip Effect activates, you activate "Barrel Behind the Door" when "Jigen Bakudan" activates its effect during the next Standby Phase to inflict damage.
"Barrel Behind the Door" cannot be activated against cards that do not inflict damage when the card resolves, such as "Graverobber", which inflicts damage later.
You can activate "Barrel Behind the Door" against "Ring of Destruction", and then your opponent will take all of the damage (the damage inflicted to him and the damage that would have been inflicted to you). The same is true for "Tremendous Fire".
You can activate "Barrel Behind the Door" against "Magic Cylinder". The attack will be negated and the damage transferred to the opponent.
You cannot activate "Barrel Behind the Door" against effects if you don’t know for certain that they will inflict damage when the effect is activated. So you cannot activate it against "Dice Jar", "Judgment of Anubis", "Time Wizard" or "Ante". Your cannot activate "Barrel Behind the Door" against "Ceasefire" if all monsters on the field are face-down, or if all monsters on the field are face-up Normal Monsters, but you can activate it against "Ceasefire" if there is at least 1 face-up Effect Monster on the field.
You can activate "Barrel Behind the Door" during the Damage Step against appropriate effects, such as "Princess of Tsurugi", because it is a Counter-Trap.
Remember that the effects that Counter-Traps are chained to must immediately precede them in the chain. So if you activate "Ring of Destruction", and intend to chain "Barrel Behind the Door" to it, if your opponent chains something in-between (even an unrelated effect like "Jar of Greed"), then you cannot chain "Barrel Behind the Door" because "Ring of Destruction" is no longer the preceding step in the chain.
If one player’s "Giant Germ" attacks another "Giant Germ" so that both effects activating during the Damage Step, they form a chain. If both players control "Barrel Behind the Door, only 1 player can chain theirs. The turn player will be able to chain "Barrel Behind the Door" to the opponent’s "Giant Germ" because it is Step 2 of the chain.
If "Bad Reaction to Simochi" is active, you can activate "Barrel Behind the Door" against effects that would normally cause a Life Point increase, because they inflict damage instead.
If you re-direct damage to your opponent using "Barrel Behind the Door", and you have "Dark Room of Nightmare" on the field, then "Dark Room of Nightmare" inflicts 300 more damage.
For effects like "Princess of Tsurugi" "Thunder Crash", and "Restructer Revolution", where damage is added up, "Barrel Behind the Door" re-directs the entire sum of damage.
You cannot activate "Barrel Behind the Door" against a Continuous Spell or Trap Card, an Equip Spell Card, or a Field Spell Card. So you cannot activate it against "Magical Thorn", "Dark Snake Syndrome", "Wave-Motion Cannon", or "Black Pendant".
du kannst barrel nich gegen dauerhafte zauber oder fallenkarten, ausrüstungskarten und feldzeuberkarten aktivieren. du kannst sie also nicht gegen Magical Thorn, dark Snake Syndrome, Wave-Motion Cannon oder schwarzer anhänger spielen.
@ genma
frage beantwortet? so steht es wörtlich im englische text von upperdeck drinne.
du kannst barrel nich gegen dauerhafte zauber oder fallenkarten, ausrüstungskarten und feldzeuberkarten aktivieren. du kannst sie also nicht gegen Magical Thorn, dark Snake Syndrome, Wave-Motion Cannon oder schwarzer anhänger spielen.
@ genma
frage beantwortet? so steht es wörtlich im englische text von upperdeck drinne.
wave motion wird ja auch beim ausspielen aktiviert nicht beim abschiessen
die beste spellcard ist sie niemals potiii painful snatch etc top sie niemals.....
mein gegner hatte am letzten turnier im viertelfinale seine wmc auf 7 und ich 7100lp
tja potiiii topdeck und hab ihn geschlagen XD
die beste spellcard ist sie niemals potiii painful snatch etc top sie niemals.....
mein gegner hatte am letzten turnier im viertelfinale seine wmc auf 7 und ich 7100lp
tja potiiii topdeck und hab ihn geschlagen XD
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